מאמרים

כל עסק זקוק למשרד חמישה גורמים שיסייעו לכם לבחור את המשרד הנכון

כל עסק זקוק למשרד חמישה גורמים שיסייעו לכם לבחור את המשרד הנכון

22-אפריל-2019

מיקום – המיקום משפיע גם על שכ"ד, משרד בפריפריה יהיה זול יותר לעיתים ממשרד בתל אביב אבל זה גם עניין של היצע וביקוש, לעיתים בגלל היצע קטן יותר של משרדים במקום מסויים המחיר יהיה גבוה יותר , כמובן יש לקחת בחשבון נגישות ודרכי תחבורה למשרד.

 

הבניין בו נמצא המשרד – בניין חדיש? בניין ישן? מעלית?  לעיתים משרד ישן יעלה לכם את הוצאות הניהול והאחזקה של המשרד בעוד משרד חדש צריך לעיין היטב בהסכם הניהול שנותנים לכם לחתום.

 

תכנון הפנימי של המשרד – כיום ניתן לשכור משרד במצב  מעטפת ולקבל הקצב מבעל הנכס לבניית המשרד, לרוב ההקצב לא מספיק לעלות הכוללת ואופציה זו עולה לא מעט. במשרד קיים יש לקחת בחשבון את היקף ההשקעה הנדרשת על מנת להתאים את המשרד לצרכי העסק.

 

חניה – תמיד צריך לבדוק את הנושא הכואב של החניות . ניתן למצוא נכס עם מגרש סמוך כמו מרכז מסחרי או קניון עם חניות חופשי . כמובן בבנייני משרדים בתל אביב ניתן לשכור חניה בתשלום.
יש להקפיד שכמות החניות לא יהיו כחלק מההתחייבויות של העסקה כולה ושהעניין יהיה גמיש.

 

דמי ניהול – לרוב לא שמים דגש על הסכם ניהול והוא חשוב  ביותר, יש לבדוק היטב את נושא דמי הניהול שדורשים כחלק מהעסקה ומה הם כוללים בתוכם, לעיתים תוכלו למצוא את עצמכם משלמים יקר מאוד בעד שירותים שאתם כלל לא צריכים ו/או שירותים שכופים עליכם או שההסכם אינו כולל שירותים שהינם הכרחיים.