מאמרים

מפרט טכני זה לא סינית

מפרט טכני זה לא סינית

16-אפריל-2019

בהתקשרות מול יזם עבור שכירות משרדים ברמת מעטפת אתם אמורים לקבל נספח עם מפרט טכני אשר נלווה להסכם

המפרט מתייחס לעבודות הקמת השלד וכל עבודות המתבצעות בשטחים הציבוריים , כמו כן מפורטים כל מה שאתם אמורים לקבל מהיזם ו/או הקבלן המבצע של הבניין.

אני לא רוצה לדבר אתכם סינית ולהיכנס אתכם למונחים מקצועיים  ועל כן אנסה לפשט את הנושא ואני יתמקד במספר נושאים חשובים ומהותיים ועל מה לדעתי יש לשים את הדגש.

ראשית אמליץ לכם עוד בטרם נכנסתם להתקשרות מול היזם ו/או הקבלן המבצע לקחת ליווי מקצועי לנושא ולוודא כי אתם מקבלים את המקסימום הנדרש בהכנות לביצוע עבודות הפנים שהינם לרוב באחריותכם.

עוד בשלב ההתקשרות מול היזם ו/או הקבלן המבצע, מומלץ ביותר לשכור את שירותיו של מנהל פרויקט ומפקח אשר יוכל לעבור על המפרט הטכני ולתת את הדגשים החשובים אשר יחסכו  לכם בהמשך הרבה מאוד כסף כך יוכל גם לוודא בזמן הביצוע כי אכן קיבלתם את מה שהתחייבו לתת לכם. אנסה לסייע לכם במעט על מנת שתזכרו מאמר זה ולהדגיש מספר נושאים שבעיניי חשובים מאוד

מתווה– הקבלן אחראי לשמור על המתווה במצב תקין עד להשלמת רצפת 00.0 – זה למעשה מדבר על מפלס הרצפה ועד כמה אתם צריכים לקבל אותו ישר. למעשה אם תקבלו אותו לא מפולס תיאלצו להיכנס לעלויות של פילוס הרצפה כי לא ניתן להתקין שום חיפוי רצפה אם הרצפה אינה ישרה.

רצפה – האם מקבלים בטון מוחלק כולל גם מדה מתפלסת ואם כן כמה ס"מ מדה מקבלים? או מקבלים את הרצפה לאחר החלקה בהליקופטר . מה אחוז הסטייה שהיזם מתחייב אליו.

איטום וניקוז – הקבלן אמור לבצע את כל עבודות ההכנה לאיטום, לרבות הכנת השטח ויציקת בטון רזה, לאחר השלמת האיטום הוא אמור לבצע דיפון בחול למניעת פגיעה באיטום האם יש תעלות ליניקת שירותים / מטבחונים.

כמות קידוחים שמקבלים – מומלץ לדרוש כמות קידוחים רבה ככל שניתן.

חלונות כיס ופריקסטים –  יש לוודא כי במפרט מצוין כי יציקת סגירת חלונות כיס תהיה על ידי אלמנט יצוק במקום או אלמנט מוכן תקני- כמו כן יש לדרוש כי לאחר התקנת המשקוף הסמוי ע"י קבלן האלומיניום ישלים הקבלן את הבניה בבלוק 3 לכיסוי הכיס והבאת הפתח למידותיו . לוודא כמות חלונות לפתיחה – שימו לב לסוג הזיגוג שמקבלים בחלונות יש אינספור סוגי זיגוג… האם כולל דרגת   הגנה לקרני  השמש – יש לוודא כי המשכיר מתחייב לתת לשוכר מעטפת אטומה לחלוטין לכל פגעי אקלים , מים / שמש / רוח.

נקודת מים – יש לדרוש כי היזם ו/או הקבלן  יספק נקודת מים ושעון מדידה.

חשמל- יש לדרוש כי היזם ו/או הקבלן ידאג להזנת חשמל עד פתח הקומה. כלומר כבל הזנה מהמונה ועד למושכר כמו כן יש לוודא כי יש אופ' לחשמל חיוני , כמו כן לבדוק מי משלם על חיבור החשמל לנכס ולמונים . מהי שיטת הזנת החשמל לבניין – האם בצובר או ע"י שנאים של חברת החשמל – שיטת הצובר מאפשרת גדילה בצריכת החשמל וגמישות כלפי הדיירים, לעומת חיבור שנאי חח"י המגבילים את הצריכה להספק מקסימלי בהתאם לגודלם.

מיזוג אויר  vrf – מה שיטת מיזוג האוויר בבניין – כיום היזמים מכניסים מערכותם מערכות מים מערכת המוזילה באופן משמעותי את חשבונות החשמל, אך מעט מגביל בנושא גמישות בחירת הציוד. יש לוודא כי מקבלים את כל ההכנות לחיבור יחידות מיזוג אויר ליחידות הצילרים על הגג. יש לוודא כי קיים גם מיזוג אוויר חיוני 24/7 וכי יש גיבוי לצילרים במצב הפסקת חשמל, האם הם נותנים אוויר צח ואם כן האם מטופל

ממ"ד – מה אופ' לשימוש בממד = האם דו שימושי.

שירותים – במידה ויחידות השירותים הינם בשטחים הציבוריים – יש לוודא כמות אסלות ומשתנות וכיורים בשירותים ורמת גימור צפוייה – יש לוודא כי הכמות הינה לפי תקן.

מערכת כריזה וגילוי עשן  – האם הם מחברים אותנו לגילי עשן וכריזה משולבת למערכת של הבניין.

גובה קומה – מהו גובה החלל וגובה קורות ומה גובה שפרוצים של האלומיניום.

מעליות –   כמה מעליות ? כמה מעליות מתוכן הן לנוסעים ? כמה למשא?

עומס קומה – מהם העומסים המותרים על רצפות הבטון.

חניה – מהם סידורי החניה בבניין?

חומרים תקניים – חשוב לוודא כי קיים שימוש בחומרים תקניים בלבד (עדיפות כמובן לכאלה שהם בעלי תקן ישראלי), מיקום פירים וגמישות מעברים בין הקומות. אם הקבלן/יזם מבצע עבור השוכרים את העבודות – יש להציג מפרט דיירים בהתאמה.

אני מקווה שלא הלאיתי אתכם במידע טכני ודיברתי איתכם באמת סינית אבל זה מידע מאוד חשוב  ואחד הנספחים החשובים להסכם השכירות. אין להקל ראש