מאמרים

מודל הבירידי - לא רק רכב ירוק

מודל הבירידי - לא רק רכב ירוק

16-מרץ-2021

אינטל, גוגל, מייקרוסופט, אמדוקס וצ'ק פוינט הם רק חלק מהחברות שאימצו עבודה היברדית

ולא, לא מדובר ברכב ירוק אלא שילוב של עבודה בין הבית למשרד.

מגפת הקורונה שינתה סדרי עולם ועשתה כאוס בשוק הנדל"ן. רבות מהחברות האלו ביצעו החלטות אסטרטגיות ובשלב הזה החליטו שעובדים ימשיכו לעבוד מהבית עמוק לתוך שנת 2021.  

בסקר שערכו עולה כי מרבית העובדים היו רוצים  שהמצב הזה יישאר  , העבודה מהבית נוחה להם וחוסכת להם הרבה מאוד זמן פקקים, אך כן היו  רוצים לשלב בין הבית למשרד .

בשיחות אישיות שלי מול עובדים בחברות הייטק רבות, הרצון להגיע למשרד עדיין קיים, הם  מדווחים על יעילות חלקית בעבודה שלהם , חוסר פרודוקטיביות בפגישות הזום ומחסור בתחושת שייכות ונאמנות לחברה, הם היו רוצים להגיע לפחות פעמיים בשבוע למשרד, הם מספרים שהיכולת להניע תהליכים, לקדם נושאים, לקבל החלטות בעבודה מהבית קשה יותר מאשר היכולת ללכת רגע למשרד של המנהל שלך או של הקולגה שלך ולקדם נושא כזה או אחר, כמובן עדויות על חוסר במפגשים אישיים ויציאה מהבית והישארות עם הפיג'מה מביאה עימה המון תסכול ותחושת בדידות איומה.

הגישה של החברות הללו השתנתה, ידוע לי שלרבות מהחברות האלו היה תכנון לקחת נדל"ן נוסף, וההחלטות האלו הוקפאו, בנוסף יש חישוב מסלול מחדש ותכנון בשטחים הקיימים, חדר אחד יכול להכיל 2-3 עובדים שמגיעים אלו בקפסולות, הוורסטיליות היא שם המשחק בתכנון וייעוד של שטחי משרד.

מאוד יכול להיות שהמודל הזה לא היה נברא לולא הקורונה, ורבות מהחברות האלו היו ממשיכים להיות צרכי נדל"ן גדולים שמוסיפים עוד ועוד מ"ר וממשיכות לדהור לעבר בניית חלום הקמפוס הנשגב.

אז הקורונה לא הביאה איתה רק חום, חוסר טעם וריח ובעיות נשימה תרתיי משמע לאנשים ולעסקים, היא הביאה איתה רווח עצום לחברות הגדולות , צרכניות הנדל"ן הגדולות, כי בנוסף לנדל"ן,  החיסכון בהוצאות כמו ארוחות צהריים, ציוד לקפטריה, הוצאות ניקיון חוסכות מאות אלפי שקלים לארגון מדי חודש.

ימים יגידו עד אשר החלום או יותר נכון סיוט הקורונה הזה יהיה מאחורינו יראה מה זה יעשה לשוק הנדל"ן,

אם באמת העבודה ההיברדית תוכיח את עצמה ותראה שהיעילות והפרודוקטיביות של העובדים לא נפגעה.

ליאורה ספין, ייעוץ, הכוונה , תכנון אסטרטגי בייעול שטחי עבודה